Monday, March 7, 2011

I'm Nina

Nina si budak cute yang petah bercakap serta bijak. Siapakah budak ini? hihihihi...nina adalah anak kacukan jepun dan english...Emaknya yang berbangsa jepun bekerja sebagai jurujual insurans(something like that) dan ayahnya orang texas bekerja sebagai guru di sekolah menengah di jepun. Mereka sekarang menetap di jepun dan nina berusia 6 tahun. Macam mana aku kenal nina?? Sebab ayah dia, Geof telah memuatkan banyak video2 Nina di youtube semenjak dari nina baby lagi sehinggalah sekarang. Sebenarnya dia buat begitu untuk memudahkan family dia yang jauh di Amerika dapat melihat nina membesar.
Ini penerangan dari ayah nina yang aku ambil dari laman youtube die:


I'm a doting father who teaches at a high school in Japan. I originally uploaded these videos mainly so my family and friends in the U.S. could see how Nina is progressing through life, but since then Nina has made new friends from all around the world.
Thanks to kawaiifull for making the great banners!
メッセージは日本語でもOK



Nina fasih berbahasa jepun dan dalam proses mempelajari bahasa inggeris dari ayahnya. Walaubagaimanupun dia tetap memahami percakapan ayahnya kerana semenjak dari kecil ayah dan ibunya mempersetujui untuk bercakap dalam bahasa masing2 dengan nina iaitu emaknya bertutur dalam bahasa jepun dengan nina dan ayahnya menggunakan bahasa Inggeris.
Bertuah kan nina...=)). Hubungan nina dengan ayah yang dipanggilnya papa sangat rapat kerana mereka sering menghabiskan masa bersama-sama dan ayahnya tidak akan melepaskan peluang untuk merakamkan aksi2 nina ketika mereka bersama....Waaa,aku sangat minat mengikut perjalan nina youtue..Kalau korang nak tengok sila lah lawat youtube nina ini.


nina



Geof and Akiko (papa n mama nina)

Hawaii Wedding and Honeymoon 


p/s: Korang tengok lah gelagat nina di youtube. Sangat-sangat comey dan terhibur dengan gelagat nina yang bersahajatue.

No comments: