Tuesday, January 4, 2011

Apa pengertian kahwin??

Hari tu ada orang tanya aku..
Apa pengertian kahwin pada aku?
So, jawapan aku ringkas aje---->"Aku nak kahwin supaya ada orang boleh teman aku sepanjang hayat aku serta yang boleh jaga aku dan nak ada anak-anak yang comel"
Itulah jawapan poyo orang yang single macam aku...=P

Bagi korang macam mana ye?

Pernah terfikir tak apa yang korang harapkan daripada perkahwinan yang korang akan bina selain daripada mengikut sunnah Nabi Muhammad S.A.W..Pada yang dah kahwin tu diharapkan bahagia melayari bahtera rumah tangga ye..


Sebagai perempuan(ala2 perempuan melayu terakhir gitu) aku mengharapkan perkahwinan yang dibina dapat memberikan seribu satu kebaikan dalam hidup aku. Semestinya sang suami dapat membimbing sang isteri dengan sebaik-baiknya...
Jadi perkahwinan dapat melengkap hidup sang teruna dan sang dara..
Cewwah, malam2 berbicara pasal kahwin plak...
Target nak kawen aku jauh lagi sebab calon sang suami masih dicari-cari..lalalala..
Sape yang sudi bolehlah tinggalkan jejak di sini ye...(muke ala2 Lee Minho dikehendaki);))


peace no war:nora

2 comments:

Shino said...

insyaAllah ade jdh satu hari nti...tggi sgt cte2 2...hehehe...

nZOrza said...

amin...
xdelah..just gurau2 je ayt last tue...