Sunday, May 15, 2011

Merancang masa depan...

Menghitung hari menjadi manusia yang bekerjaya. Dah tak sabar nak menempuh alam pekerjaan dan ada duit poket sendiri, kereta sendiri, keluarga sendiri dan rumah sendiri. Macam mana lah aku dalam tempoh 5 tahun akan datang ye? Itu pun kalau umur aku masih panjang lah kan, ajal maut di tangan Allah S.W.T. Macam-macam yang dah berputar dalam otak aku kalau aku dah bekerja dan punya pendapatan sendiri. Nak buat itu, nak buat ini, ini dan ini,...hahhahaha. Harap-harap dapatlah kerja yang menjamin masa depan dan mampu memberi aku kesenangan walaupun bukan kemewahan. Nak balas jasa mak dan ayah lagi (itu yang paling penting). Aku doakan semoga Allah S.W.T sentiasa melindungi aku daripada menjadi anak yang derhaka suatu hari nanti. Yelah kan, banyak kisah-kisah sekarang tentang anak-anak lupakan mak ayah apabila dah berjaya. Buang keluarga, jadi sombong dan bagai lagilah.
 Tapi first of all, mestilah nak kena habiskan tempoh praktikal selama 2 bulan ini dulu dan konvo bulan 10 ini. Kahwin?? hurm, Bila dah ada calon yang sesuai leh lah kahwin...hehehehe.

No comments: