Saturday, February 27, 2010

mak

Petang tadi aku ade saksikan drama kat tv3 nie..tajuk die ehsan n my feberet aktor yg berlakon zamarul hisyam..hu3..
Tp ape yg aku nak cite kt sini bkn pasal die tp pasal jln cite yg sgt2 menyayat hati..aku rase nk menangis tgk cite tue..huk3.
Cite tue berkisarkan(pd sape2 yg xtgk lah) sorg ank laki nie yg nk kawen ngan ank org kaye, so die menipu yg die nie pn ank org kaye n malu nk ngaku yg mak n ayh die just org biase2 je..padahal bkn org miskin sgt pn..sampaikan die sggp pukul mk die yg dgt nk jmpe die..last2 mk die pn kecik ati dgn die n da xngaku die sbgai ank..laki tue trime blsn bile akhrye die jd ssh n isteri die da tau die menipu..die da jd separuh giler akhrnye..mk die lak da nazak kt kg n meninggal pd hari die blk kg nk jmpe mk die dlm keadaan die yg da gile tue.ayh die pn still trase ati kt die n xckp ape2 pn dgn die.






at the end die pn mati gak at the same day dgn mk die. Mayar die busuk mase mandikan n berat mase nk di usung ke tnh perkuburan..






mase nk tanam lak xmuat nk masukkan dlm liang lahad tue.hen pak imam mntak jase baik ayah die utk ampunkan ank die tue barulah boleh mask dlm liang lahad tue. Isteri die yg dpt brite tntng kematian die dtg n nk tgk wjh suami die kali terakhr.bile di buke rupe2nye penuh dgn ulat..






tulah pengajaran tuk ankyg derhake..so aku nk nasihat kan diri sendri n rakan2 sume su[aye jagelah atie mak n ayh kite.






mungkin kite ade guris atie dieorg tanpe kite sedar..selalulah mntak maap kat dieorg.






luv u mum n dad..muuaaaaahhh















2 comments:

tagskie said...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

n0ra said...

tq.,=)